9 ianuarie 2008

Cum si-au pastrat altii istoria, farmecul urbanistic, iar la noi...betoane (comuniste si capitaliste) au ras / rad BUCURESTIUL !

Budapesta...., Praga..., Paris..., Viena..., capitale de tari din U. E.



...Si (re)numitul nostru Bucuresti...(am fost generos, n-am pus o poza cu sutele de blocuri aliniate si ingramadite din cartiere, ci una cu zona din jurul Casei Poporului)...,capitala din tara membra a U.E. (totusi...).

























..."Si totusi exista iubire, Si totusi exista bles- tem !" ( A.Paunescu). La ei, la toti : iubire (si responsabilitate). La noi : blestem (si irespon- sabilitate).

Sa fim sortiti sa ne distrugem istoria, memoria, sufletul, amintirea, patrimo- niul ?...Viena..., Praga..., Budapesta..., Parisul... si le-au pastrat. Bucurestiul, nu. Din pacate. Pentru noi, pentru generatiile care vor veni.



"Cine uita, nu merita ! " (N.Iorga)

Un comentariu:

Simona de Castellon spunea...

Buna ! M-am lovit pe net de acest blog. Sunt de 4 ani aici, in Castellon (Spania) cu familia, lucram toti si vreau sa zic ca peste tot e o grija mare fata de oras, de cum arata, lumea are preocupare in a-si conserva imobilele cu semnificatie arhitecturala, istorica sau culturala.
Aici e un oras mai mic, dar am fost sa vizitam si Madridul si Valencia, Salamanca, orase importante ale Spaniei. Am tot auzit la TV si la prieteni ce prapad este in Bucuresti, cum se taie parcuri, se darama case vechi, istorice, de patrimoniu, se circula catastrofal si drumurile sunt jalnice. As vrea in vara sa trec prin Bucuresti, am 7 ani de cand n-am mai fost.
Pacat, mare pacat ca nu stim decat sa distrugem. Nu e suficent vopsirea si renovarea unor case si construirea de blocuri in draci, daca nu e preocupare de urbe, de imbunatatirea transportului, de pastrarea parcurilor si a caselor cu impact istoric si cultural, de a se valorifica mostenirea culturala inclusiv cea urbanistica, e un lucru foarte rau.

 
Boxlinks - Linkuri utile Director Web